Ce trebuie sa stii pentru ca procesul de retur sa decurga usor:
Produsele achizitionate la distanta de catre consumatori (persoane fizice) se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul (furnizorul) ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor. Comercianul va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Prin contract de vanzare se va intelege orice contract in temeiul caruia comercianul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Exercitarea dreptului de retragere din contract pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (impreuna cu toate accesoriile, cu etichetele si sigiliile intacte, cu manulalele si documentele care l-au insotit, impreuna cu ambalajul original nedeteriorat si nemodificat). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire (purtare) si/sau interventii neautorizate etc. Nu se accepta pentru returnare produse care sunt prin natura lor consumabile si care au fost desigilate (de exemplu, insa fara a se limita la: adeziv, material PVC, etc).
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin.
Consumatorul informeaza obligatoriu in scris comerciantul cu privire la decizia de retragere din contract.
Aceasta informare de retragere din contract trebuie facuta pe un mediu durabil( hartie, email):
Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Rambursarea sumelor primite ca plata se va face integral, dar nu se vor rambursa sau compensa cheltuielile sau pierderile conexe sau consecintele returnarii (de exemplu dar fara a se limita la: costurile livrarii, comisioane bancare, pierderi rezultate din nerealizarea profitului estimat, etc). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile. In cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de catre consumator: